Вчера преди да я запаля изчистих дросела, запали като нова, днес също...не знам докога обаче.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Проблем при палене
Collapse
X
-
Още няколко дни ще и се радваш без да клати. Абе хора, не разбрахте ли най-накрая, че едно почистване на дросела не решава проблема с оборотите? Дроселът е еднакво мръсен и в движение на празен ход, и на място. Решението е в прекъсване на 15-ти пин на оборотомера. От около година съм с прекъснат пин и всичко ми е ОК, няма да разклати, нито пък да загасне. Прекъсвайте 15-ти пин и си свиркайте!Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.
Comment
-
Ми тя не клати обороти, оправиха ми ги отдавна и без рязане на прословутия пин.
Два дена след чистене на дросела, палеше като момиченце, и пак се появи.Просто първото палене за деня, независимо кога - сутринта или на обед е проблемно.Пали лесно но първите няколко секунди двигателя сякаш работи на два цилиндъра и после се оправя.От там нататък, проблеми няма.На другата сутрин пак така.Когато времето е по хладно, като днес примерно, проблема не е толкова изявен или изчезва.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеСякаш смуче въздух отнякъде. Провери онзи клапан за бензиновите пари дали затваря надеждно.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщениеМи той ако не затваря не би ли трябвало винаги да го прави а не само студена.Обаче ще го проверя.Ако откача маркуча и го затапя преди първото палене би трябвало да стане.Наскоро се разисква в една тема някакъв VIS клапан, ако не се лъжа ставаше въпрос за къс и дълъг ход на някаква геометрия след дросела.Той има ли отношение към проблема.Абе ще трябва да поразгладам тая кола какви чарколяци има че съвсем се окалпазаних.
Ако този клапан не затваря добре, колектора бавно се насища с пари от резервоара и така при палене след продължителен престой кислородът е малко в първите няколко секунди. Когато времето е по-студено и отделянето на пари е по-малко и поради това проблемът го няма или е по-слабо изразен.
Най-добре го затапи и пробвай.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Навремето моята кола го имаше същия проблем както много други ТС, след монтажа на газов инжекцион проблема изчезна. Колега се беше оплакал ,че след монтажа на ГИ се е появил този проблем. Не са много детайлите който се пипат при монтажа но истината е там някъде.Alfa Romeo EX 155 1.8SS,147jtd,156TS,156jtd,
159 1.9 няколко. 2.4 няколко, Auto, ръчка - всичко
NEW 159 2.0 JTDm Black TI
Comment
-
Не е въпросниет клапан.Работи си.Като духна в него пропуска, като смукна затваря.Някой знае ли при палене на двигателя какво се случва, по точно откъде взема въздух при развъртане на стартера и подаване на искра.Педала на газта не е натиснат при палене, т.е. дросела е затворен.След като запали и заработи стабилно оборотите стоят на 950, НЕ КЛАТИ.Понякога се случва и да запали без да тресе/все едно работи на 2-3 цилиндъра няколко секунди/, но не мога да разбера какво се променя.Каква роля играе стъпковото моторче при паленето и въобще взема ли участие в този процес и възможно ли е някоя/и дюза/и при първоначално палене да не пускат достатъчно или никакво гориво.След първото палене за деня всички други са нормални....докато не истине двигателя съвсем.Иначе във вървежа и разхода няма промяна.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
Успоредно на дросела има втора - с по-малко сечение връзка. На нея стои нещо като кранче, което се върти от стъпковото моторче. Така, когато основната клапа стои неподвижно, спомагателното кранче променя дебита на въздуха и така подържа оборотите на празен ход.
Накратко - вместо ти да се мъчиш с педала на газта да подържаш определени обороти на празен ход, за това се грижи компютъра посредством стъпковото моторче. Говоря за варианта на механично-задвижваната дроселова клапа.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Това го знам, обаче при угасен двигател в каква позиция е въпросното кранче - отворено или затворено, при подаване на контакт как му се променя позицията, все пак при затворена дроселна клапа отнякъде трябва да вземе въздух.След като запали при достигане на определени олороти то регулира въздуха за да държи зададените обороти.Това ясно, ама какво се случва при даване на контакт.
Кранчето е затворено,дросела е затворен при първоначално развъртане на стартера,двг взема въздух от някъде другаде и при достигане на определени обороти започва да работи кранчето.Следствие - това друго място не пропуска въздух или достатъчно въздух,двигателя трудно наема до достигане на минимални обороти при коита сработва кранчето.
Кранчето е напълно отворено,дросела е затворен, постъпва повече въздух от необходимото ефекта е същия докато двг достигне обороти при които кранчето да сработи и да коригира въздуха.
Има ли някакво положение на въпросното кранче при парвоначален старт, което да е нарушено, примерно да затваря плътно или да е отворено повече отколкото трябва.Да обобщя, какво е положението на въпросното кранче при изгасен двигател и какво при подаване на контакт.След като запали е ясно какво прави.
Правя аналогия с едни други двигатели но те бяха газови битурбо с един дросел за въздух и две стъпкови моторчета които пропускат газ през дюзи.При първоначално палене след тестване на системите дросела отваря на 100%, стъпковите моторчета затворени.Отделно има ситема за първоначално подаване на газ, разпална газ.Ако стартера не развърти до 170 оборота следва отмяна на старта, ако развърти следва подаване на разпална газ /по друг контур/след което при достигане на определени обороти/не си спомням вече колко/ за определено време,/ако оборотите не се достигнат за това време също следваше отмяна/ отварят стъпковите моторчета на 45%, дросела затваряше на 25% и оттам нататък стъпковите мотори затварят докато докарат оборотите до 1500 и ги държат там, а дросела не шава.Отделно преди палене има три минутно продухване на системата, иначе зрелището през аспусите беше впечятляващо а те са с диаметър 60 см.Ма това нас не ни касае.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
Първо правя уговорката, че не съм запознат с конкретната логика на управление на празния ход в момент на палене а само разсъждавам.....
След като моторът пали без да се мърда дроселовата клапа а след това за определено време държи обороти над нормалните за празен ход, ме навежда на мисълта, че въпросното кранче се позиционира на някакво положение непосредствено след подаване на контакт. Това първоначално положение вероятно зависи от температурата на мотора. В последствие, когато развърти стартерът, най вероятно на положението на кранчето започват да влияят и други фактори, като обороти на КВ, дебитомер, МАП сензор.
Мисля, че следвайки тази логика можеш да пробваш да откачиш стъпковото моторче механично или да затапиш отвора, чието сечение то променя. Казвам - механично, защото, ако го разкачиш електрически, може ECU - то да ревне и да предприеме странни действия. Така обуславяйки дебит на въздуха само посредством педала на газта, ще разбереш дали проблемът идва от този спомагателен въздух, обусловен от стъпковото моторче.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
А дали някой температурен датчик не е запецнал и когато е студен мотора да показва че е топъл и така да бърка първоначалната позиция на въпросното кранче.Примерно датчика да е "залепнал" на 40 градуса и така подава грешна информация при първоначално палене.След това като загрее над 40 да показва вярно и затова следващите паления когато е още топъл да са правилни.На диагностика нищо нередно не показва ама тя се прави на топъл двигател.Трябва да я оставя някоя вечер в сервиза и сутринта да я диагностицират преди паленето само на контакт.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
Факт, че след като си сменил свещите, за известно време не е имало проблем ме навява на мисълта, че разсъжденията за празния ход и дросела може да нямат отношение към проблема а причината да е в самите свещи. Нямам впредвид - калпави свещи.
Преди време имах един форд, който бая си хапваше масълце и поради това по свещите се образуваше нагар, който при студено палене притежава някаква проводимост и шунтира/влошава искрата. Тъй паленето беше съпроводено с неравномерна работа и притрисане и веднага след като свещите позагрееха, проблемът изчезваше. Когато слагах нови свещи, работата също се оправяше за известно време.
Имаш ли наблюдения да ти се е увеличил разходът на масло? Свали отново свещите (поне големите) и ги сравни внимателно една с друга.
Този нагар може да се образува от износени гумички на клапани.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Ами добре , добре....единия ден като ги смених преди паленето и другия ден.Като чистих дросела преди паленето сутринта/специално за това го направих/ пак запали без проблем.Оня ден като гледах клапана, всъщност не го демонтирах а само духах и смукахпак запали нормално.Имам чувството че ако преди паленето ако отвориш нещо там да вземе въздух пали нормално.Но не става ако настъпиш педала и отвориш дросела и после като го пуснеш не става.Случва се понякога и да запали без драми но немога да разбера кой фактор се е променил.Утре ще видя въздушния филтър, но пък той е сменян преди 2-3 месеца и колко да съм навъртял....не повече от 1500км. А свещите нямат нагар, знам какво е когато гори масло.
По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
Comment